Jump to content

Photo

frequent disconnection

DC disconnect

• Please log in to reply
11 replies to this topic

dayluks

dayluks

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts

BR:

estou tendo problema no servidor. não sei se é erro ou bug do jogo, mas com certeza não é a minha internet, já fiz todos os testes possiveis em relação a minha conexão.

vamos ao problema... não consigo passar mais do que 5 minutos no jogo, sempre da "disconnect from the server" tenho que ficar relogando e relogando direto, ja reinstalei, ja fiz o check update. ja tentei de tudo e nada, por favor ADM me ajudem, amo esse jogo, me ajudem a resolver, acredito que nao so sou eu assim. 

já mandei um email pra o contato "[email protected]".

EN:

I'm having a problem on the server. I do not know if it is a bug or a bug in the game, but it sure is not my internet, I've done all possible tests regarding my connection.

Let's go to the problem ... I can not spend more than 5 minutes in the game, always from the "disconnect from the server" I have to keep relogando and relogando direct, I've reinstalled, I checked the update. I've tried everything and nothing, please ADM help me, I love this game, help me solve it, I believe that not only am I like this.

I already sent an email to the contact "[email protected]".

HirotoSenpai

HirotoSenpai

General Moderator

• Moderators
  • 794 posts
  • LocationBrazil
  • IGN:HirotoSenpai
  • Class:Buffalo
  • Level:400
O seu antivírus tá em modo de “exclusão” pro trickster? O próprio antivírus pode estar te atrapalhando. Coloque a pasta todo do jogo em exclusão, rode em adm porém em compatibilidade com o Windows 7.

Ps: não sei se vc já leu sobre, mas esse servidor n tem NADA a ver com a ntreev. Eles mesmo fecharam o jogo. Isso é um servidor privado. Pq vc mandaria um e-mail pra eles?

oiau13.png

Spoiler

dayluks

dayluks

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts

O seu antivírus tá em modo de “exclusão” pro trickster? O próprio antivírus pode estar te atrapalhando. Coloque a pasta todo do jogo em exclusão, rode em adm porém em compatibilidade com o Windows 7.

Ps: não sei se vc já leu sobre, mas esse servidor n tem NADA a ver com a ntreev. Eles mesmo fecharam o jogo. Isso é um servidor privado. Pq vc mandaria um e-mail pra eles?

int mano, eu não sabia, estava anos sem jogar voltei agora. vou testar esse do antivirus que ainda nao tentei. pode me ajudar como fazer essa "exclusao"?

HirotoSenpai

HirotoSenpai

General Moderator

• Moderators
  • 794 posts
  • LocationBrazil
Qual antivírus que vc esta usando?

oiau13.png

Spoiler

HirotoSenpai

HirotoSenpai

General Moderator

• Moderators
  • 794 posts
  • LocationBrazil
Eu uso Windows defender pois meu Windows é original, nele vc só tem que abrir as configurações, ir em opções, exclusões, adicionar arquivo/pasta e selecionar a pasta do jogo. Dependendo do antivírus vc consegue até encontrar um tutorial no YouTube :]
  • dayluks likes this

oiau13.png

Spoiler

dayluks

dayluks

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts

Eu uso Windows defender pois meu Windows é original, nele vc só tem que abrir as configurações, ir em opções, exclusões, adicionar arquivo/pasta e selecionar a pasta do jogo. Dependendo do antivírus vc consegue até encontrar um tutorial no YouTube :]

meu amigo, eu uso esse windows defender tbm, ja fiz a exclusao e ainda continua kkkkkkkkkkkkkkkk

ja nao sei oq fazer mais kkkkkkkkkkkkkkk socorro!

dayluks

dayluks

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts

meu amigo, eu uso esse windows defender tbm, ja fiz a exclusao e ainda continua kkkkkkkkkkkkkkkk

ja nao sei oq fazer mais kkkkkkkkkkkkkkk socorro!

desisto. ja tentei de tudo! qnd boto compatibilidade com windows 7 nao abre o jogo, me recomenda algo? eh a unica maneira q n sei se da DC

Aran

Aran

Head Moderator

• Administrators
  • 4469 posts
  • IGN:Arantir
  • Class:Thief Master

When I first played on this server back in 2013, I also experienced frequent disconnection and lag. Over time, it starts to get better and no more disconnection. It is weird, but it feels as if the computer and the server has to get to know each other and build a relationship for it to eventually settle down and make good connection.

Anyway, please make sure your antivirus software is not blocking the game from running. Some antivirus thinks this game is a virus, and therefore blocks it, resulting in disconnection from the game. You can put your whole game folder under exclusion from your antivirus scanning. This is what I do with my antivirus (I use Malwarebytes Premium).

Make sure your drivers are updated.

Also, if you have other apps or programs running concurrently on your computer while playing the game, these may also cause instability to your computer (especially if your RAM or other system is low) and it disconnects the game to give priority to your other apps. I often open Whatsapp on my computer and if my Internet connection is not stable (for example, during bad weather), sometimes this will cause my game to disconnect, but it keeps the WhatsApp running.

My advice is to please be patient, try to play the game as regularly as you could, and see if it gets better over time. It certainly does for me.

Good luck.

• HirotoSenpai, Mizzo and dayluks like this

dayluks

dayluks

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts

When I first played on this server back in 2013, I also experienced frequent disconnection and lag. Over time, it starts to get better and no more disconnection. It is weird, but it feels as if the computer and the server has to get to know each other and build a relationship for it to eventually settle down and make good connection.

Anyway, please make sure your antivirus software is not blocking the game from running. Some antivirus thinks this game is a virus, and therefore blocks it, resulting in disconnection from the game. You can put your whole game folder under exclusion from your antivirus scanning. This is what I do with my antivirus (I use Malwarebytes Premium).

Also, if you have other apps or programs running concurrently on your computer while playing the game, these may also cause instability to your computer (especially if your RAM or other system is low) and it disconnects the game to give priority to your other apps. I often open Whatsapp on my computer and if my Internet connection is not stable (for example, during bad weather), sometimes this will cause my game to disconnect, but it keeps the WhatsApp running.

My advice is to please be patient, try to play the game as regularly as you could, and see if it gets better over time. It certainly does for me.

Good luck.

obrigado irmão, relaxa pq jamais vou parar de jogar trickster amo esse jogo, mesmo com esse problema eu relogo e continuo, sempre tento dar um jeito. estou reinstalando e tbm n vou parar de tentar resolver isso, agradeço a vc e ao hirotosenpai pelas dicas, pela atençao e o tempo pra tentar me ajudar, obrigado mesmo! darei retorno sobre o assunto, em algum dia. vlw!

dayluks

dayluks

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts

Good luck.

consesgui, parou o DC. VLW! <3

HirotoSenpai

HirotoSenpai

General Moderator

• Moderators
  • 794 posts
  • LocationBrazil

Aeeee, que boa noticia! Aproveite o jogo.  :lol:

oiau13.png

Spoiler

dayluks

dayluks

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts

vou chorar KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK VPN nao funciona mais e voltou o desconect. ALGUEM HELP ME, por enquanto vou fazer oq o man disse fazer o pc se acostumar com o jogo e vou ve se melhora

Also tagged with one or more of these keywords: DC, disconnect